Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum www.ligacmr2.fora.pl Strona Główna

Forum www.ligacmr2.fora.pl Strona Główna » Dyskusje » Dyskusja nad regulaminem Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dyskusja nad regulaminem
PostWysłany: Czw 14:35, 11 Mar 2010
Admin
Administrator

 
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Rzeczą która stanowi o przebiegu rywalizacji oraz o formie rozgrywek jest regulamin. Kluczową sprawą jest by regulamin był tak ułożony, żeby był wygodny przede wszystkim dla startujących. Liczę, że wykażecie się inicjatywą przy jego pisaniu, proponując swoje rozwiązania i wskazując sprawy które powinien on regulować.

Sprawy które wymagają doprecyzowania:

Seat Cordoba WRC - jak wiadomo jest o pół kroku szybszy od reszty aut. Mimo wszystko decydującym czynnikiem wpływającym na wynik jest gracz. Czy Seat ma być dopuszczony do rozgrywek, czy też nie ? (jak i wszystkie inne auta niestandardowe które podmieniają Cordobę).

Zdanie administracji: niesprecyzowane Smile Z jednej strony dopuszczenie może spowodować zmonopolizowanie nam przez Seaty stawki, z drugiej strony jeśli gracz nie ma odpowiednich umiejętności nawet seat nie pomoże wygrać.


Zostało przyjęte, że skrzynia biegów jest dowolna a wybór jej rodzaju jest pozostawiony graczowi wedle upodobań. Nie ma obowiązku jechać wszystkich odcinków danego rajdu tym samym typem skrzynii biegów.


Punktację przyjmiemy oryginalną z WRC. Daje ona komfortową nagrodę punktową dla zwycięzcy, nagradza również odpowiednią ilość graczy. a więc punktacja:

25-17-15-12-10-8-6-4-2-1

Klasyfikacja teamów:

Oprócz klasyfikacji indywidualnej, chciałbym prowadzić klasyfikację zespołową/producencką.
W przypadku klasyfikacji zespołowej wizje mam taką:

Co najmniej 2 kierowców w teamie
Dopuszcza się różne auta w obrębie jednego teamu i sezonu.
Na wzór WRC pierwszy kierowca jest kierowcą podstawowym więc zalicza on wszystkie rundy.
Drugiego kierowce do zdobywania punktów można nominować oddzielnie na każdy rajd. 3 kierowca i pozostali zdobywają punkty tylko do klasyfikacji indywidualnej.


Klasyfikacja producencka:

1 wersja:

rezygnujemy z klasyfikacji zespołowej, teamy będą "wystawiane" przez producentów na wzór WRC.
A więc wszystko to co powyżej oprócz:
Ta sama marka w obrębie teamu
Ta sama marka przez cały sezon.


2 wersja:

Utrzymujemy klasyfikacje zespołową, a klasyfikacja producencka będzie nieoficjalną. Dla każdej marki będą punktować dwie najwyżej sklasyfikowane załogi w danym rajdzie.


Rajdem nazywamy listę odcinków w danym tygodniu do przejechania. Podsumowanie czasów z tych odcinków wysłanych stanowi więc klasyfikacje rajdu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Czw 20:59, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:28, 12 Mar 2010
zxz
Paraboliczne Parówy VRT

 
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wapno


Seat Cordoba WRC
Z Seatem poczekajmy, tylko Androm wybrał Cordobe (skody też żadnej nie ma). Poczekał bym na wyniki pierwszej rundy.
Wykluczymy Cordobe jeśli wygra Androm i będzie miał przewagę większą niż drugi kierowca nad trzecim.
PS. Jeśli Cordoba zostanie wykluczona, a ktoś chciałby samochód który jest podmieniany właśnie za seata to niech się zgłosi
do mnie spróbuje żeby się podmieniał na inny samochód.

Punktacja
Hmm na początku jak patrzałem na listę zgłoszonych (13 osób) to pasowała, ale teraz jak widzę że rośnie nam liczba chętnych
to tak myślę czy w pewnym momencie ktoś się zniechęci bo nie będzie miał punktów po iluś tam już imprezach, ale na
razie nie wiem jakby miała wyglądać punktacja anyway trzeba tą sprawę również zgłębić

Klasyfikacje zespołowe, producenckie
Pan Admin napisał:
klasyfikacja producencka będzie nieoficjalną. Dla każdej marki będą punktować dwie najwyżej sklasyfikowane załogi w danym rajdzie.

To niech będzie wprowadzone od razu! Smile

Na zespoły poczekajmy, aż się zgłoszą chociaż 2 zespoły.

(Jestem otwarty na propozycje Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:38, 12 Mar 2010
Admin
Administrator

 
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Punktacje można dostosować do większej liczby startujących wprowadzając dwa dodatkowe miejsca w punktacji i punkty dla każdego kto ukończy. Czyli wyglądało by to tak:

25-17-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1 i każdy następny 1 pkt

Z zespołami poczekamy, z klasyfikacją producencką też. Na pewno obecny rajd do klasyfikacji ligi nie będzie się wliczał. A przez dwa tygodnie jakieś teamy na pewno uda się zbudować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:15, 13 Mar 2010
androm

 
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nikąd


witam, zarejestrowałem sięSmile Jestem obecny i nie mam czasu na granie ale na tyle i mi kobieta pozwala to "pracuje" nad colinem;) a tak na serio czy awm też się dobrze gra po piwie?Smile
Jeśli uważacie że Cordoba to zły wybór to nie ma problmeu mogę zmienić, jestem jedyny z Seatem. Tak na marginesie to mogę jeździć nawet MK-1 aby tylko wszyscy byli na tyle FAIR!!! żeby jeździć po trasie nie ściemniać z skrótami (dobre "u" napisałęm??) bo to nie po męsku , żeńsku i po rajdowemu!!!
Chodzi o zabawę!
POZDRO ANDROM


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:23, 13 Mar 2010
zxz
Paraboliczne Parówy VRT

 
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wapno


Z piwem bym się nie chwalił bo jakiś młodociany się znajdzie który stwierdzi że to doping! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:28, 13 Mar 2010
postmortem90
KZsport

 
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ligota-CzechowiceDziedzice


jesli chodzi o zespoły to możemy dobrać się w pary po prostu:)... na dzien dzisiejszy byłoby ponad 9 zespołówWink... no któż wie co bedzie za pare tygodni z frekwencja i chęcią zawodników..;/ a co do wliczania tego rajdu do punktacji to jest mi wszo jedno:) a może tak tworzyć zespoły które sa obecnie w RMŚ?... czyli citroen sport, abu dhabi team itp? Wink... przypominałoby to mistrzostwa świata:D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:33, 13 Mar 2010
zxz
Paraboliczne Parówy VRT

 
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wapno


Nie lepiej tworzyć swoje zespoły, nie będziemy robić reklamy Abu Dhabi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:20, 13 Mar 2010
Admin
Administrator

 
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Sprawa Cordoby na razie czeka na postęp, tzn zobaczymy jak się stawka cała ustawi, czy Seaty odjadą.

Skłaniałbym się żeby zespoły były o nazwach tworzonych przez graczy. Smile

Co do 1 Rajdu Testowego to na pewno nie będzie on wliczany do klasyfikacji ligi, zrobimy regulamin, ustalimy zasady rozgrywki. Doprecyzujemy punktacje i wszelkie kwestie i z ligą ruszymy. Nie po Bożemu byłoby zaliczać rajd do ligi, kiedy jeszcze regulaminu nie ma Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:56, 14 Mar 2010
Dymki
Niezłe.Modele.PL

 
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa


Seat Cordoba WRC w CMR2 jest naprawdę niewiele szybszy i trzeba umieć wykorzystać jego siłę.
Ja celowo nie brałem do rozgrywek Cordoby aby nikt nie zarzucał potem, że Cordobą można odskoczyć konkurencji.
Ale liczą się przede wszystkim: 1. Umiejętności potem Auto a na końcu Ustawienia etc.


Punktacja z obecnych RMŚ jest odpowiednia.


Klasyfikację producencką możemy dać od razu. Kłopot jedynie z tymi, którzy używają innych skórek - np.: Citroen na podwoziu Seata?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:10, 14 Mar 2010
Admin
Administrator

 
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Na pewno więc w lidze znajdzie się klasyfikacja producencka. Obstawiałbym żeby punkty były przydzielane wg skórek a nie wg podwozia. Czyli w podanym przez Ciebie przykładzie punkty poszłyby dla Citroena a nie dla Seata. Da nam to większą różnorodność bo np obecnie prawie połowa stawki używa jako bazę Focusa.


1 Rajd Testowy na pewno i ostatecznie nie będzie wliczany do klasyfikacji ligi Smile zróbmy to tak jak powinno być, dokończmy precyzowanie regulaminu, zostanie również ustalony kalendarz rajdów.

Kolejną kwestią jest ilość rajdów. Ja optowałbym za liczbą 8-10. Kalendarz powinien również zawierać przerwę wakacyjną. Trzeba trochę odpocząć od colina.

Wstępny kalendarz:

24-27 III 1 Rajd
Kwiecień 2 Rajd
Maj 3 Rajd
4 Rajd
Czerwiec 5 Rajd
Wrzesień 6 Rajd
7 Rajd
Październik 8 Rajd
9 Rajd
Listopad 10 Rajd

i na zakończenie jeszcze Barbórka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:15, 14 Mar 2010
zxz
Paraboliczne Parówy VRT

 
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wapno


No więc chyba nie zmieniamy listy samochodów którymi startować można Wink
z wstępnego regulaminu napisał:
Ford Focus (wszystkiego wersje)
Mitsubishi Lancer (wszystkie wersje)
Toyota Corolla
Peugeot 206
Subaru Impreza
Seat Cordoba
Ford Puma


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:50, 14 Mar 2010
Admin
Administrator

 
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Lista, którą zacytowałeś jest nieaktualna. Odsyłam do aktualnego regulaminu ramowego rozgrywek:

http://www.ligacmr2.fora.pl/regulaminy,13/regulamin-ramowy-ligi,21.html

Regulamin opracowałem z Dymkim, za co dzięki serdecznie bo wiele wniósł. Ze zmian najbardziej istotnych to wykluczona została Puma i wprowadzono całkowitą dowolność w wyborze skrzyni biegów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:57, 14 Mar 2010
postmortem90
KZsport

 
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ligota-CzechowiceDziedzice


a w rajdach klasy samochodów jakies wprowadzamy czy jest to nonsens?... np dwie klasy (najbardziej kultowe) czyli WRC i S2000


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:00, 14 Mar 2010
Admin
Administrator

 
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


Samochody S2000 w colinie mają te same parametry co WRC i wszelkie inne za nie podmieniane. Nie widzę więc wielkiego sensu rozbijać rajdów na klasy, tym bardziej przy tej liczbie startujących. Na S2000 zdecydowałoby się kilku graczy najwyżej więc to byłaby klasa własciwie martwa, dla 3-4 graczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:34, 14 Mar 2010
MaxiA7
Masakrator Rally Team

 
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnyśląsk


ale można stworzyć również grupe "N", wszystkie S2000 i lancery i subaru z nadwoziem 4lub 5drzwiowym(np s14 gracz wybiera czy by jeździł w gr N czy WRC) można wrzucić do eNki, gracz bedzie mógł walczyć w generalce ,jak niezałapie sie na podium , zawsze może punktować w gr N, przy jednym graczu oczywiście to 1pkt ale na koniec tytuł by się należał najlepszemu w grupie.W Nce niemożna by było punktować w producentach bo to bezsensu,jak by Nka rajd wygrałaSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dyskusja nad regulaminem
  Forum www.ligacmr2.fora.pl Strona Główna » Dyskusje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin